BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Saturday, November 14, 2009

Asal usulku

Aku diberi nama KHAIRI ZULFIDA,berasal dari negeri yang paling ramai penduduknya dalam dunia,kat PARIT pun orang duduk,kat LUMUT pun orang duduk,kat DINDING pun orang pun duduk, tak lain tak bukan negeri PERAK DARUL RIDZUAN,ayahku bernama ABDUL ALAHDAD ala-ala nama orang arab,pandai ngomong jawa,ibuku bernama NOOR AZIZAH asal dari kg. batu 6 jln pahang,tapah perak,orang melayu tulin maa.. adik beradik 5 orang,aku anak pertama, dua lelaki 3 perempuan,alhamdulillah...aku sudah berumah tangga mempunyai seorang isteri buat masa ni.. he..he.. ( jangan marah ayang ek!),28 november 2004 adalah tarikh keramat bagi aku,kenapa ha..?akad nikah ma.. pengantin baru tu..bersukur pada tuhan sekarang dikurniakan 3 orang anak hasil perkahwinan ku dengan insan yang bernama NORHAIDA ( bercinta satu tempat kerja tu..) panjang ceritanya.. lain kali je lah ek! anak pertamaku seorang putri NUR AMNA NAFESAA umur nak masuk 5 tahun(tak sabo2 nak sekolah tu..), kedua putera comelku MUHAMMAD HARIZ AIMAN
umur 2 tahun setengah kalau tak silap,bapaknya pun hampir lupa umur anak( tak patut..) yang ni sama jugak asal merajuk je..dia akan cakap ape,korang nak tau? TANAK TAWAN EMAN NAK TOLAH KAT TAPO, maksudnya taknak kawan aiman nak sekolah kat carrefour,yang ke- 3 seorang putera jugak,yang ni baru je lahir 04 oktober 2009 hari ahad,umur tak sampai lagi dua bulan,nama dia MUHAMMAD HARIZ NAJWAN suka sangat mengerang,aku sentiasa memohon pada tuhan semoga jadikanlah anak2ku ini menjadi orang2 yang soleh dan solehah serta dikurniakan akal fikiran yang cergas dan mengetahui segala ilmu pengetahuan sama ada ilmu dunia dan akhirat di masa akan datang,insya'allah...amin yarabbal alamin... abah SA....YANG kn korang semua... muah..muah..muah..
Dan aku bekerja sebagai seorang guru disalah sebuah sekolah KAFA dikawasan shah alam dibawah JAIS,buat masa ni bertugas disana dari 2006 hinggalah sekarang ,sebelum ini juga aku pernah menjadi salah seorang guru di SRA rantau panjang daerah KLANG dari tahun 1998 sampai 2004,ada la sikit2 pengalaman mengajar tu.. idak le pande bebeno..tapi bertugas di shah alam ni rasanya seronok le,kalau boleh tak nak pindah2 lagi dah serasi ngan guru2 disini, kalau tanya isteri aku sama gak ngajar macam aku gak tapi subjek nya lain pulak,MATEMATIK maa... bertugas d SRAI tengku ampuan fatimah batu belah batu bertangkup ,insya'allah ... kalau boleh anak2ku jugak suatu hari nanti menjadi sebahagian warga pendidik,amin...
Sebelum bekerja aku pernah belajar di MA'AHAD TAHFIZUL QUR'AN BALAI DAKWAH ISLAMIAH BATU 18 JERAM,SEL.. kalau zaman2 80an dulu sekolah ni memang glamer sebab dulu susah nak cari kelas TAHFIZ sekarang ni dah berlambak,kalau tanya orang2 tua mesti tau sekolah tempat arwah UST NASOHA atau UST SAHAR mesti dorang menjawab dengan fasih dan lancar,pas tu aku sambung d jerteh,terengganu, PONDOK BUKIT PUTERI kat dua tahun jugak,last sekali belajar kat PUSAT PENGAJIAN BAHASA ARAB,PONDOK TUAN HJ ALI SILIAU N9,yang tu pun antara tempat2 belajar yang terkenal sebabnya d kalangan pelajar2 yang balik dari mesir pun masih sambung d situ,tapi pondok tu dah takde, tinggal kenangan je.. ape2 pun sama2 kita sedekah bacaan AL-FATIHAH buat almarhum TUAN GURU HJ ALI yang kembali kerahmatullah hampir 10 tahun,mudah2an roh beliau d tempatkan bersama orang2 yang soleh,amin.... wassalam.

0 comments: